Odbyło się ono 12 sierpnia w siedzibie GUGiK, a udział wzięli w nim przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, Głównego Urzędu Statystycznego, Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Departamentu Prawnego MSWiA.
W wyniku konferencji:
1) Główny Urząd Statystyczny:
a) odstąpił od uwagi opisanej w
tabeli rozbieżności pod nr 81,
b) przyjął zaproponowane rozszerzenie uzasadnienia do uwagi opisanej pod nr 84,
c) przyjął zaproponowane uzasadnienie do uwag opisanych pod nr 82 i 92;
2) Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało nowe brzmienie § 2 pkt 11, opisane w tabeli rozbieżności pod nr 94, które zostało zaakceptowane przez GUGiK.
Pozostałe uzasadnienia do uwag zgłoszonych w trakcie II tury uzgodnień międzyresortowych zostały przyjęte w brzmieniu opisanym w tabeli rozbieżności.
W trakcie obrad wskazano ponadto na potrzebę wprowadzenia regulacji ustawowych, które będą zapewniały integrację EMUiA z ewidencją ludności i wskazywały, że adresy zawarte w EMUiA są źródłem danych adresowych w ewidencji ludności. Zwrócono również uwagę na konieczność wprowadzenia regulacji ustawowych mających na celu wychwytywanie i eliminowanie nieprawidłowości w nadawaniu adresów budynkom (np. nieprawidłowe przyporządkowanie do miejscowości).