Oznacza to, że wszyscy partnerzy projektu (a więc 95 jednostek samorządu terytorialnego) będą mieli zapewniony sprzęt komputerowy, aplikacje internetowe, system elektronicznego obiegu dokumentów i szkolenia. Projekt „Lubuski e-Urząd” za 22,5 mln zł zrealizuje konsorcjum Sygnity SA i Max Elektronik SA. Większość z tej kwoty pochodzi ze środków unijnych. Realizacja projektu ma się zakończyć w I połowie 2013 roku.
Celem projektu jest redukowanie odwiedzin obywateli w urzędach, migracja tego typu kontaktów do internetu i uproszczenie dostępu do informacji publicznych. Efektem wdrożenia „Lubuskiego e-Urzędu” mają być niższe koszty administracji publicznej oraz prosty dostęp do danych będących w dyspozycji administracji publicznej. Realizacja projektu ma zapewnić obywatelom jasny, efektywny i zunifikowany sposób kontaktu z urzędem na poziomie gminy, powiatu i urzędu marszałkowskiego.
W ramach projektu Sygnity SA dostarczy i wdroży w jednostkach samorządu terytorialnego system elektronicznego obiegu dokumentów, który pozwoli na efektywne i sprawne załatwianie spraw w danym urzędzie. Natomiast regionalna platforma komunikacji elektronicznej zapewni wymianę e-dokumentów pomiędzy poszczególnymi urzędami.
Spółka zrealizuje również regionalny portal „Wrota Lubuskie” wraz z Regionalnym Biuletynem Informacji Publicznej, dzięki którym mieszkańcy województwa zyskają dostęp z jednego miejsca do aktualnych informacji publicznych, turystycznych czy gospodarczych dotyczących całego regionu. Jednym z elementów tego portalu ma być tzw. System Map Multimedialnych przeznaczony przede wszystkim dla turystów oraz inwestorów. Szacuje się, że z udostępnionych rozwiązań na co dzień korzystać będzie nawet kilkadziesiąt tysięcy osób.