Firma została założona w 1989 roku przez małą grupę inżynierów, którym przyświecała ambitna idea wykorzystania technologii GPS w produktach codziennego użytku. W 1991 roku Garmin sprzedał swoje pierwsze urządzenie GPS. Sześć lat później, w 1997 roku, firma mogła pochwalić się pierwszym milionem sprzedanych produktów. W okresie następnych dziesięciu lat, do 2007 roku, do użytkowników trafiło w sumie 25 milionów urządzeń nawigacyjnych Garmin. Ostatnie pięć lat upłynęło firmie pod znakiem dynamicznego wzrostu i ekspansji na nowe rynki, co pozwoliło osiągnąć globalną sprzedaż na poziomie 100 milionów.
Garmin z powodzeniem umacnia swoją pozycję na rynkach wschodzących (np. w Chinach czy Indiach). Ponadto w ostatnich latach, dzięki znacznym inwestycjom w segmencie motoryzacyjnym OEM, firma nawiązała bliską współpracę z czołowymi producentami samochodów. Na wzrost notowań Garmina wpłynęły również kluczowe przejęcia, które wzbogaciły portfolio firmy o nowe rozwiązania i technologie.