Do zakresu zadań wykonywanych na tym stanowisku będzie należało prowadzenie postępowań administracyjnych mających na celu stwierdzenie:
• nabycia prawa użytkowania wieczystego gruntów oraz własności budynków, innych urządzeń i lokali przez państwowe osoby prawne, PKP, przedsiębiorstwa drogowe i państwowe instytucje kultury, jednostki badawczo-rozwojowe oraz ZUS,
• nabycia przez Skarb Państwa prawa własności gruntów wchodzących w skład linii kolejowych pozostających we władaniu PKP SA oraz przez PKP SA prawa użytkowania wieczystego tych gruntów i prawa własności budynków lokali i urządzeń na nich zlokalizowanych,
• przejścia z mocy prawa mienia Skarbu Państwa będącego we władaniu instytucji i jednostek organizacyjnych przejmowanych z dniem 1 stycznia 1999 r. przez jednostki samorządu terytorialnego (powiaty, samorząd województwa),
• przekazania powiatom, województwu samorządowemu w drodze decyzji mienia Skarbu Państwa będącego w posiadaniu instytucji i jednostek organizacyjnych przejmowanych przez odpowiednie jednostki samorządu terytorialnego (powiaty, samorząd województwa).
Wymagania od kandydatów (niezbędne):
• wykształcenie wyższe prawnicze, geodezyjne, administracyjne, ekonomiczne – związane ze specjalnością gospodarka nieruchomościami;
• 2 lata doświadczenia zawodowego w ww. dziedzinach pod kątem zastosowania w gospodarce nieruchomościami;
• znajomość ustaw: kodeks postępowania administracyjnego, kodeks cywilny (w zakresie obrotu nieruchomościami, prawa własności i innych praw rzeczowych), o gospodarce nieruchomościami, o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” (rozdział 1, 5 i 6);
• znajomość ustaw: przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (rozdział 1, 2, 3, 4 i 6), o samorządzie województwa (rozdział 1 i 2), o księgach wieczystych i hipotece (rozdział 1, art. 1-10, i rozdział 2, art. 23-33), o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie;
• znajomość obsługi komputera;
• umiejętność nawiązywania kontaktów interpersonalnych;
• umiejętność pracy w zespole.
Wymagania dodatkowe:
• pełnomocnictwo do występowania do sądu wieczystoksięgowego o umożliwienie badania zbiorów ksiąg wieczystych;
• wiedza z zakresu wyceny nieruchomości oraz zasad sporządzania operatu szacunkowego;
• 6 mies. pracy w administracji.