Pierwszy konkurs POPC dotyczący udostępniania e-usług dla obywateli i przedsiębiorców uruchomiono w grudniu 2014 r., a nabór wniosków zakończył się 8 maja. Jego budżet to ponad 945 mln zł z, które pochodzą z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i budżetu państwa.
Działanie 2.1 POPC umożliwia finansowanie dwóch typów inwestycji na lata 2014-20:
• typ I – tworzenie lub rozwój e-usług publicznych dla obywateli lub przedsiębiorców,
• typ II – tworzenie lub rozwój usług wewnątrzadministracyjnych, niezbędnych dla funkcjonowania e-usług publicznych.
Złożone wnioski o dofinansowanie projektów należą do obu tych typów. W trakcie oceny będzie sprawdzane m.in., na ile ich wdrożenie skróci czas potrzebny na realizację różnych typów spraw i ułatwi kontakt klienta z urzędem bez opuszczania domu bądź miejsca pracy.
Zgodnie z zapowiedziami do konkursu zgłoszono również projekty Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii o łącznej wartości blisko 430 mln zł:
• K-GESUT – Krajowa baza danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, kwota wydatków kwalifikowanych – 87,138 mln zł;
• ZSIN – budowa Zintegrowanego Systemu Informacji o Nieruchomościach (faza II), 152,953 mln zł;
• Centrum Analiz Przestrzennych Administracji Publicznej, 189,614 mln zł.
Własny projekt związany z GIS-em zgłosił ponadto Urząd Morski w Słupsku. Przedsięwzięcie pod nazwą „Budowa infrastruktury informacji przestrzennej w administracji morskiej” ma kosztować 8,372 mln zł.