Przeglądając strony internetowe polskich przedsiębiorstw geodezyjnych – zarówno tych małych, jak i dużych – trudno nie odnieść wrażenia, że wielu geodetów wciąż ignoruje potrzebę posiadania własnej wizytówki w sieci. A przecież to nie tylko sposób na uwiedzenie klienta atrakcyjną ofertą (czy to cenową, czy jakościową), ale także na przyciągnięcie wartościowych pracowników oraz na budowanie pozytywnego wizerunku w branży. Z pewnością dla wielu wymówką jest brak czasu na przygotowanie strony lub pieniędzy na zlecenie jej profesjonalnego wykonania. Jak udowodnimy w niniejszym artykule, by w atrakcyjny sposób pokazać się w internecie, wcale nie potrzeba ani wielkich pieniędzy, ani dwutygodniowego urlopu, ani umiejętności programowania.
• Po pierwsze, treśćJeśli chodzi o czas, to zapewne najwięcej poświęcimy go na przygotowanie projektu strony oraz treści. Zróbmy to na samym początku, bo wtedy trafniej dobierzemy odpowiedni motyw graficzny witryny. Przede wszystkim zastanówmy się, o czym chcemy pisać. Oczywiście, punktem obowiązkowym są podstawowe dane firmy:
adres, e-mail, kierownictwo, NIP, REGON itp. Oprócz tego przyda się przedstawienie historii firmy, aktualnej oferty, cennika, wykorzystywanego sprzętu, zrealizowanych projektów, referencji czy ofert pracy. Warto także pomyśleć o czymś oryginalnym lub zaskakującym – mogą to być np. fachowe porady, prezentacje sylwetek pracowników czy relacje z pomiarów bądź wydarzeń „po fajrancie”...
Pełna treść artykułu we wrześniowym wydaniu miesięcznika GEODETA