2008-03-06 |
GNSS, GIS, Mapy, Firma, Software
Tele Atlas dla polskiego biznesu
Na wczorajszym spotkaniu (5 marca, Warszawa) dla partnerów biznesowych Tele Atlasu można się było dowiedzieć, że już niedługo oferta firmy zostanie rozszerzona o nowy produkt – cyfrową bazę danych geograficznych MultiNav, której struktura jest zoptymalizowana dla zastosowań w systemach nawigacyjnych.
Głównym atutem bazy MultiNav będzie specjalna budowa bazy z informacjami, dzięki której popularne systemy nawigacyjne będą działały szybciej i wydajniej. Nowy produkt charakteryzuje się również modularną budową, przez co może być dopasowany do konkretnych potrzeb użytkownika, a przez to tańszy (np. dla firmy zajmującej się nadzorem floty samochodowej ważniejszy jest układ ulic niż POI). Ważne jest również to, że dla danych opracowano jedną specyfikację, tak więc format dla informacji z USA będzie identyczny jak tych z Europy. Jest to tzw. bezszwowość systemu. MultiNav ma być naturalnym następcą znanego produktu MultiNet. Zawiera on cyfrowe bazy danych blisko 200 krajów z całego świata, w tym 33 państw europejskich z Polską włącznie. Dla ponad 46% powierzchni Polski opracowana jest sieć dróg i ulic z pełną informacją adresową. Dodatkowo znaleźć tu można ok. 106 000 POI. Ale już w najbliższych miesiącach dostępne będzie 50% danych. Tele Atlas oferuje jeszcze kilka innych ciekawych baz danych, które, niestety, nie obejmują naszego kraju. Są to m.in. Tele Atlas Logistics (specjalna baza z informacjami o dostępności dróg dla ciężarówek, uwzględniająca ich wysokość, ograniczenia ciężaru i rodzaju przewożonego materiału, a także POI ze specyficznymi obiektami typu parkingi i motele dla kierowców TIR-ów), Tele Atlas 2D City i 3D City (szczegółowe mapy miast podzielone na 3 warstwy tematyczne, modele 3D największych metropolii świata dostępne w wersji blokowej lub teksturyzowanej) czy Tele Atlas Connect (sieć dróg realizująca połączenia tranzytowe między krajami). Specjalnymi gośćmi spotkania z Tele Atlasu byli Martin Probst (dyrektor sprzedaży B2B na centralną i wschodnią Europę) oraz Jimmy Couchie (menedżer ds. badania rynku).
MP
|