Pismo to zostało skierowane do gminy, której zbiory dokumentów – zawierające m.in. dane osobowe interesantów – „wyciekły”, i stanowi działanie wynikające z Umowy Powierzania Przetwarzania Danych Osobowych. Zgodnie z jej zapisami „Przetwarzający niezwłocznie informuje Powierzającego (Wójta/Burmistrza/Prezydenta) o (…) nieprawidłowościach związanych z ochrona danych osobowych”.
Z dokumentu dowiadujemy się też, że przyczyną zaistniałej sytuacji jest – już poprawiona – wada narzędzia do generowania paczek dokumentów.
Póki co nie wiemy, czy sprawa dotyczy tylko jednej gminy ani czy o zajściu zostały poinformowane odpowiednie służby. Zwróciliśmy się do GUGiK-u z prośbą o wyjaśnienie tych kwestii.
Jak wynika z wcześniej uzyskanych przez nas informacji, na dzień 7 października br. 582 gminy miały zawarte porozumienie na korzystanie z EMUiA.
Omawiane tu, częściowo zanonimizowane, pismo do gminy opublikował na swoim koncie w serwisie X (dawniej Twitter) dr hab. inż. Waldemar Izdebski.