Organizacja m.in. postuluje:
• Klasyfikację większości terenów kolejowych jako kategoria II lub całkowite ich otwarcie – to krok w stronę przejrzystości i nowoczesności.
• Nadawanie klauzul wyłącznie przez organy Służby Geodezyjnej i Kartograficznej – zgodnie z Prawem geodezyjnym i kartograficznym oraz Prawem budowlanym.
• Pełną integrację danych kolejowych z systemami zarządzania infrastrukturą – dla usprawnienia inwestycji i zarządzania obiektami.
– Przy zaproponowanej nowelizacji przepisów mamy szansę na bardziej sprawiedliwy, bezpieczny i nowoczesny system zarządzania danymi geodezyjnymi, który usprawni funkcjonowanie branży i wpłynie na jakość realizowanych inwestycji. Tylko wtedy infrastruktura kolejowa, jako fundament transportu publicznego, będzie mogła w pełni sprostać wyzwaniom współczesności – komentuje Jerzy Szot, wiceprezes ZOPI.
Przypomnijmy, że zgodnie z ostatnimi zapowiedziami Ministerstwa Rozwoju i Technologii projekt nowelizacji Pgik poznamy w I kwartale br.